Pojem dieselgas označuje systém duálneho paliva nafta-plyn, kde motor funguje stále na naftu, ale časť nafty je nahradená plynom. Pomer miešania je od 80% nafty / 20% plynu až po 70% nafty / 30% plynu. A keďže plyn je v priemere o polovicu lacnejší ako nafta, náklady na pohonné hmoty klesajú.
Pre koho je dieselgas najvhodnejší? |
Dieselgas je obzvlášť vhodný pre medzištátnu a medzimestskú kamiónovú dopravu, keďže najazdené kilometre v kombinácii s vysokou spotrebou kamiónov spôsobia, že minimálna úspora vám vráti veľké čiastky a prestavba sa vám "zaplatí" do niekoľkých mesiacov, roka, jeden a pol roka, podľa ceny ktorú zaplatíte a efektivity a kvality výrobcu a systému.
|
Menej vhodný je pre prevádzky, kde najazdíte málo, napríklad stavby, smetiská alebo kde stroje bežia iba občas. V takýchto prevádzkach vám budú náklady klesať rovnako ako pri frekventovanejšom užívaní, ale cena prestavby sa vám bude vracať dlhšiu dobu. |
Minimálna úspora vám vráti veľké čiastky a prestavba sa vám "zaplatí" do niekoľkých mesiacov, roka, jeden a pol roka, podľa ceny ktorú zaplatíte a efektivity a kvality výrobcu a systému.
Šetrenie |
Zaručujeme vám, že prestavba na LPG vám ušetrí náklady na palivá. Presné čísla vám na začiatku prestavby nikto nepovie, pretože úzko súvisia s používaním daného vozidla, jeho spotrebou a najazdených kilometrov.
|
Garantujeme minimálne 10 % úsporu paliva. Naše skúsenosti ukazujú, že zníženie spotreby sa pohybuje medzi 10-20% a vo výnimočných prípadoch aj viac. Efektivita záleží na štýle jazdy, typu jazdy a trasy a taktiež na ochote a správaní sa vodiča.
|
Dostupnosť staníc |
Na Slovensku sú stovky staníc LPG a tento počet stále rastie. Počet CNG staníc je menší. Ak teda plánujete fungovať prevažne na Slovensku, je pre vás LPG rozhodne lepšia voľba.
V Českej republike je CNG staníc viac (desiatky) ale stále prevláda LPG a napr. v Rakúsku je to naopak. Prevláda CNG a LPG staníc je iba niekoľko.
|
V celej Európe je aktuálne viac než 33 000 staníc. Nemusíte sa teda báť, že vám pri medzištátnych cestách dôjde plyn a zostanete niekde visieť.
|
Tankovanie a dieselgas |
Nebojte sa, ani s tankovaním nebude problém. Natankovať kamión je možné z obidvoch strán, kvôli variabilite. Je to aj z toho dôvodu, že niektoré pumpy na Slovensku ešte nie sú vybavené natoľko, aby tam mohol bezproblémovo tankovať kamión. Variabilita tankovania zabezpečuje zájsť s kamiónom prednou stranou k pumpe, čo najbližšie a natankovať z tej strany, ktorá je bližšie k čerpadlu. Danú možnosť oceňujú už viacerí užívatelia, ktorí jazdia dlhšiu dobu.
V Európe sú hlavne dva tunely, ktoré zaujímajú vodičov kamiónov s dieselgasom:
- EUROTUNNEL le shuttle - v tomto tuneli nie je možný prejazd vozidiel s LPG a CNG
- GOTTHARD-STRASSENTUNNEL - v tomto tuneli je možný prejazd vozidiel s LPG a CNG.